Tom 24 (2022): Sztuka: integracja i rozproszenie

					Pokaż  Tom 24 (2022): Sztuka: integracja i rozproszenie

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój czasopism naukowych”.

   logo_mkidn_pl_crop.jpg           mceclip0-933e793ca4d9896b356d44078f38893b.png

REDAKTORZY TOMU: Aneta Pawłowska, Paulina Sztabińska-Kałowska

Opublikowane: 2022-12-20

Artykuły

  • Ciągłość, nieciągłość, fulguracja – Filozoficzne konteksty zmian w sztuce

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/1
    Teresa Pękala
    9-25
  • Poza zasadą jedności

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/2
    Anna Szyjkowska-Piotrowska
    27-37
  • Jedność sztuki w teorii estetycznej Adorna

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/3
    Rafał Czekaj
    39-50
  • Historia sztuki jako dyscyplina gęsta

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/4
    Marcin Bogusławski
    51-71
  • Sztuka VR

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/5
    Sidey Myoo
    73-85
  • Podejścia teoretyczno-konceptualne do cyberteatru

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/6
    Carlos Dimeo, Anna Wendorff
    87-95
  • Anselm Kiefer: Zebrać co rozbite. Prace cyklu Chevirat Ha-Kelim (Rozbicie naczyń)

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/7
    Eleonora Jedlińska
    97-117
  • Rozproszenie dzieła – Adam Marczyński, Tadeusz Kantor, Karol Broniatowski

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/8
    Elżbieta Błotnicka-Mazur
    119-138
  • Strategie rozproszenia i dyslokacji litery w performensach Ewy Partum

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/9
    Magdalena Howorus-Czajka
    139-156
  • Muzeum XXI wieku – w poszukiwaniu przestrzeni integracji obrazu i słowa

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/10
    Paulina Długosz
    157-172
  • Wystawa Art of the Americas – nowe spojrzenie. co to znaczy zdekolonizować muzeum?

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/11
    Shikoh Shiraiwa, Olga Zabalueva
    173-195
  • Artystyczne labirynty i wieża Babel. Porównawcze spojrzenie na wystawy: Documenta 5, Les Immatériaux, Labirynt – przestrzeń podziemna

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/12
    Anna Dzierżyc-Horniak
    197-224
  • Problematyka (nie)integracji osób głuchych i słabosłyszących w odniesieniu do sztuki i wystawiennictwa w Polsce

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/13
    Agnieszka Kołodziejczak
    225-242
  • Heritologia i współczesna teoria architektoniczna. Uniwersalizm zasad czy heterogeniczność i rozproszenie?

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/14
    Julia Sowińska-Heim
    243-254
  • Nieciągłość rozwoju współczesnych miast w teoriach Rema Koolhaasa

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/15
    Cezary Wąs
    255-271
  • Styl jako odzwierciedlenie ideologii władzy

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/16
    Maria Żychowska, Ion Sandu, Yuliа Ivashko, Andrii Dmytrenko, Oleksandr Ivashko, Oksana Morklyanyk
    273-297
  • Sztuka jezuitów w okresie nowożytnym jako wyraz pierwszej globalizacji. Rozproszenie motywów ikonograficznych i konsolidacja religii katolickiej

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/17
    Ewa Kubiak
    299-317
  • Street Art: Pomiędzy integracją a rozproszeniem. Globalny kolektyw indywidualności

    DOI: https://doi.org/10.26485/AI/2022/24/18
    Agnieszka Gralińska-Toborek
    319-332